Proč využívat schodiště a vyhýbat se výtahům

Schodiště se s vámi pravděpodobně neutrhne – konstruktéři výtahů navrhují do výroby takové výtahy, jejichž bezpečnost je na opravdu vysoké úrovni. To je nesporné. Podobné je to i s leteckým provozem, kde kdo vám potvrdí, že dle statistik je letecká nehoda mnohem méně pravděpodobná, ve srovnání s automobilovým provozem. Jenže k nehodám dochází, a většinou končí tragicky. K pádům výtahů rovněž nedochází tak často, ale přece jen dochází, např. v roce 2017 se utrhla kabina v domě s pečovatelskou službou a naštěstí se to obešlo bez zranění. Zřícení nově vybudovaného schodiště je ovšem velmi málo pravděpodobné a s renomovanou firmou, která schodiště vyrábí, by se to nemělo vůbec stát.

dívka na schodech

Chce to kondičku – pamatujete se na legendární film „Sněženky a machři“? Viki Cabadaj tam v úvodu filmu vloží do batohu jednomu ze spolužáků dlažební kostku a cihlu a při výstupu k chalupě se ohání slovy, že „to chce kondičku“. S jeho zlomyslným žertíkem nesouhlasíme, ale s tou kondičkou ano. A tu právě získáte chůzí po točitých schodech. Přenechejte výtah někomu jinému, kdo je líný nebo nemohoucí, a vy si raději vybíhejte schody po dvou. Uvidíte, jak to bude na „kondičku“ zabírat!

spirálové schodiště

S úsměvem proti stresu – život ve stresu má děsivou podobu a chcete-li se tomuto trendu vyhnout, choďte častěji po schodech, protože tento pohyb bezpečně vyplaví do krve endorfiny – protistresové hormony. Budete pak lépe zvládat každodenní situace.

Zdravá chodidla – že chůze po schodech posiluje svaly stehen, lýtek a hýždí, je celkem pochopitelné, ale občas se zapomíná i na to, že tento pohyb přispívá ke zdraví našich chodidel. Zejména chůze naboso po schodišti je doslova balzámem na svalové partie chodidla, na tvorbu přirozených vyklenutí, která zajišťují stabilní postoj a bezproblémovou chůzi a brání problémům s bederní páteří, kotníky a kolenními klouby.