Čechie-Böhmerland

Zakladatelem této značky je Albin Hugo Liebisch, němec, který žil a vyráběl motocykly na našem území, v České Lípě. Byl konstruktérem těch nejdelších motocyklů na světě. Pro Československo byli vyráběny tytéž stroje, jako pro Německé obyvatele. Československu byly prodávány pod názvem Čechie, Němcům pod názvem Böhmerland. V letech 1922 až 1924 pracoval na vlastním prototypu motocyklu, roku 1925 s ním vpadl na trh. Nazýval se „Mamut“ a svést se v něm mohli až 4 lidi, prodalo se kolem tří tisíc kusů.
motorkář na silnici
Produkce motocyklů končí roku 1939, jelikož Albin H. Liebisch a jeho syn byli deportováni do Německa a umístěni do pracovního tábora. Tam strávili cca jeden rok, pak dostali šanci na nový život. A Pan Liebisch se opět ponořil do své vášně a pracoval na poválečném modelu, avšak sériové výroby se už nedožil.
motocykl v parku

Návrat nastal až v 21 století
Nynějším majitelem je konstruktér Petr Knobloch. Tato značka ho uchvátila natolik, že si opatřil ochrannou známku Böhmerland a začal pracovat na své idei. Komponenty hledal po celé Evropě, některé byly ve špatném stavu a bylo je potřeba nahradit. Jistě to dalo hodně práce, ale vyplatilo se! Na mezinárodním srazu majitelů těchto strojů, konaný koncem srpna 2019, byl nový retro model představen. Nese jméno Böhmerland 21. Není dlouhý, tak jak je vyráběl A.H. Liebisch a to pravděpodobně proto, že v dnešní době už by nebyl tak žádaný. Je tvořen ve dvou verzích. Jedna verze má spalovací motor, druhá elektrický. Jejich produkce se přizpůsobuje zákazníkům. Nebude jich totiž vyrobeno mnoho, ale každý z motocyklů bude originál. Takto jedinečný Böhmerland 21 je tak limitovanou edicí. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 1,5 milionu korun.

Jste milovníkem motocyklů tohoto typu a rádi byste jej viděli na živo? Nezbývá než doufat, že budou v příštím roce k vidění na Motosalonu.